מה היתרונות שמציע אינטרנט מבוסס סיב אופטי לעסקים

תקשורת דיגיטלית

בין היסודות הכי חשובים ליציבותו ולהצלחתו של כל עסק מרוויח מככבים הלקוחות. התקשורת עם הלקוחות היא בין אבני הפינה שעליהן ניצבת ההצדקה לקיומו של העסק, ולכן עליה להיות יציבה, מהירה ויעילה ביותר. שימור של הלקוחות מרוצים מהווה את ליבו הפועם של תכנון עסקי – חשיבות המענה המהיר, תחזוקת אתר אינפורמטיבי (גם אם אינו אתר סחר) ושירות יציב, מתבססים בראש ובראשונה על התקשורת. בשנים האחרונות, שחקן מרכזי בתקשורת הזו הוא אינטרנט מבוסס סיב אופטי לעסקים – מיד נדון ביתרונותיו.

 

תקשורת ותעבורת נתונים

חשיבות השמירה על יציבות השירות שמספק העסק ברורה, אולם כיצד זה מתבצע בפועל? ישנן מספר תשובות לשאלה זו, נתחיל מבחירת אינטרנט סיב אופטי לעסקים שדרכו מתבצעת התקשורת. בעבר, וילידי המילניום הקודם ודאי זוכרים את זה היטב, לא היו תשתיות תקשורת מפותחות בארץ כמו שישנן כיום. החיבור היה מתבצע על תשתית הטלפון ובאמצעות מודם שהיה משמיע קולות חריקה רמים והשיג מהירות של לכל היותר כמה עשרות קילובייט לשנייה.

עם הזמן החלו המחשבים להשתכלל, המודמים נהיו שקטים יותר וגם התשתיות החלו להיות מתקדמות יותר. המהירות טיפסה וזינקה אל מעבר לרף מאות הקילובייט לשנייה אבל עדיין היה מחסום בלתי עביר: התווך שבו נעו האותות הדיגיטליים היה כבלי מתכת, שהגבילו את מהירות העברת הנתונים, וככל שהיו יותר משתמשים בו זמנית באזורך כך הואטה מהירות הגלישה.

 

מהפכה במהירות האור

ואז הגיעו הסיבים האופטיים. הרעיון נהגה כבר לפני כמעט 60 שנה (1966, ליתר דיוק) אבל המחקר הגיע לכדי הבשלה ויישום רק שנים רבות לאחר מכן. כיום נפח המידע העובר בסיבים הללו, שלרוב עשויים זכוכית, עולה לאין שיעור על אותם ימי קדם רחוקים.

כך גם המהירות שבה מועבר המידע שעולה לכדי ג'יגה בייטים של מידע לשנייה, ובאמצעות שימוש בהפרדת המידע לכמה אורכי גל שונים אפילו לכדי טרה בייטים (כלומר אלפי מיליארדי אותות בשנייה!) לא רק זה, אלא שההתנגדות למעבר האות, שבעבר עם הכבלים הצריכה תחנות ממסר להגברת האותות לבל יאבדו בדרך, פחתה כל כך עד כי היום מעבירים כבלים אופטיים לאורך אלפי קילומטרים בין יבשות על קרקעית האוקיינוס.

 

בטיחות המידע

שמירה על חיסיון המידע שמעבירים הלקוחות (למשל מידע אישי רגיש, או נתונים פיננסיים כמו פרטי כרטיס האשראי ועוד) זוכה גם היא לתגבור עם השימוש בסיב אופטי. יותר קשה לחדור פיזית אל הכבלים הללו לעומת כבלי המתכת או להשפיע מבחוץ על המידע העובר בהם.

קשה יותר גם לגלות את מיקומם כי הם פולטים פחות קרינה אלקטרו מגנטית מאשר הטכנולוגיה הישנה. גם מבחינת תחזוקתם, העלויות פוחתות כיוון שהם אינם רגישים למים (קרקעית האוקיינוס, זוכרים?) ולכן לא מחלידים.

 

סיכום

ראינו כיצד תקשורת עסקית, החשובה מאוד לעסקים הן בהנגשת מידע לצבור, הן בתחזוקת אתר סחר והן בשירות לקוחות, חשובה כל כך, ומדוע ישנה עדיפות מובהקת לשימוש בתשתית המתאימה לשם כך.