רשלנות רפואית בחיבור למוניטור בהריון – כמה פיצויים אפשר לקבל?

מוניטור בהריון

תהליך ההריון מלווה במעקב ובבדיקות רפואיות שונות, ההולכות ומתגברות ככל שההיריון נכנס לשלביו המתקדמים, כשמטרתן היא אחת – להבטיח את שלומו ובריאותו של העובר, כמו גם של האם. אחת מהבדיקות הללו היא חיבור למוניטור, המאפשר תיעוד של דפיקות לב העובר וקיומם של צירים אצל היולדת.

 

תפקידו של מכשיר המוניטור בהריון

תקופת ההריון הנמשכת מספר חודשים, מלווה במעקב רפואי ומספר רב של בדיקות, ההולכות וגדלות ככל שתהליך ההריון מתקדם ושלב הלידה מתקרב ובא. בדיקות אלו נועדו להבטיח את שלומם של האם ועוברה ולזהות מצבי מצוקה וסיבוכים רפואיים אפשריים מבעוד מועד, באופן שיאפשר התערבות בנקודת הזמן האידיאלית לפני שנגרמים נזקים שונים, העלולים במקרי קיצון להסתיים אף במוות.

המוניטור הוא אחד המכשירים הרפואיים המוכרים והמזוהים ביותר עם תהליך ההריון והלידה, במיוחד בשלביהם המאוחרים, כשהוא מאפשר לעקוב אחרי דפיקות ליבו של העובר וזיהוי צירים אצל היולדת. מכשיר זה נעזר בגלי הקול המושפעים מתנועת לב העובר ומביאים לתנודות בתדר גלי הקול, תנועות הנרשמות בדף פלט מיוחד שמכשיר המוניטור מוציא.

 

כיצד מתרחשת רשלנות רפואית בחיבור למוניטור?

במקרים בהם נגרם נזק ליולדת או לעובר כתוצאה מהחיבור למכשיר המוניטור, או לחלופין כתוצאה מפעולת חיבור כושלת ו/או לא בזמן, כמו גם מקרים של קריאה ופענוח שגוי של פלט המוניטור העלולים להביא לפספוס מצבים של מצוקה עוברית, עלולים להיחשב כמקרים של רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש את הפיצויים המגיעים לכם.

רשלנות רפואית בחיבור למוניטור יכולה לגרום לסיבוכי הריון ופגיעות שונות, ביניהן פגיעה מוחית – שיתוק מוחין ובמקרים קיצוניים אף מקרי מוות ולכן, חשוב לדעת כי בכל מקרה בו מתעורר החשד כי התקיימה רשלנות רפואית בחיבור למוניטור, הרי שמומלץ לבדוק את האפשרות לתבוע את האחראיים לכך.

 

תביעת רשלנות רפואית בחיבור למוניטור

כדי לבסס את התביעה ולוודא כי אכן מתקיימת עילה מבוססת ומוצדקת להגשת תביעת רשלנות רפואית, נדרש להוכיח כי אכן התקיים יסוד הרשלנות, הנבחן בין השאר בשאלה כיצד 'הרופא הסביר' היה נוהג במקרה כזה. לפיכך, כאשר מתקיים החשד כי אכן מדובר במקרה רשלנות רפואית, חשוב לאסוף ולשמור את כלל החומרים הרפואיים הרלוונטיים ולהיעזר בחוות דעת של מומחים ובשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה, כפי שתוכלו למצוא באתר http://www.df-law.co.il.

במקרים בהם לא קיים רישום רפואי ומעקב מסודר, כך שפלטי המוניטור לא נשמרו, קיימים פתרונות משפטיים שונים, ביניהם העברת נטל ההוכחה על הנתבעים, אשר יצטרכו להוכיח כי לא נגרמה רשלנות רפואית מצידם.

 

כמה פיצויים אפשר לקבל?

שאלת הפיצויים היא שאלה מאוד כללית ותלויה בפרטי המקרה הספציפי של תביעת רשלנות הרפואית בחיבור למוניטור – מה היתה מידת הרשלנות? אילו נזקים נגרמו? ועוד. יחד עם זאת, בהסתמך על מקרי עבר והצלחות בתביעות מסוג זה, ניתן לומר כי גובה הפיצויים בגין רשלנות רפואית בחיבור למוניטור יכול להגיע למאות אלפי שקלים.

חוֹק