איך לפרסם באינטרנט קרקע חקלאית למכירה

קרקע חקלאית ראשית

ירשתם קרקע? מחזיקים בנחלה ולא יודעים מה האפשרות הטובה ביותר עבורכם? מכירת קרקעות היא עסק שונה לחלוטין ממכירה של נכסים בנויים, ודורשת היכרות מעמיקה יותר עם שוק הנדל״ן ומאפייניו. אז אם אתם רוצים למכור קרקע אבל לא יודעים מאיפה להתחיל, המדריך הזה הוא בדיוק מה שאתם צריכים.

 

של מי הקרקע הזו בכלל?

השלב הראשון בתהליך הצעת קרקע חקלאית למכירה הוא אימות הבעלות על הקרקע. זה אולי נשמע כמו דבר אלמנטרי אך במקרים רבים העברת בעלות על קרקע היא הליך מורכב וגם אם אתם סבורים שירשתם את הקרקע לא בטוח שאכן כך הדבר. אם מדובר בקרקע בירושה, יש לוודא שאכן צו הירושה אושר ושהקרקע נרשמה בפועל על שמכם או לבצע הסכם שיתוף במקרקעין בין היורשים. כל תהליך מכירה מלווה באישורים ומסמכים רבים והשלב הראשון בו הוא וידוא שאכן יש לכם את הזכות למכור את הקרקע לקונה.

 

כמה שווה מה שיש לכם בידיים?

במקרים רבים, בעלי קרקעות בירושה לא מכירים היטב את המגרש ואת מאפייניו ועל כן לא בקיאים בזכויות הקיימות והעתידיות עבור הקרקע. על כן, לפני שניגשים לחפש קונה, יש לבקש הערכת שווי משמאי מקרקעין אשר יבדוק את הקרקע ואת התאמתה לבניה וכן את זכויות הבניה הקיימות על הקרקע. הזכויות על הקרקע הן עניין מורכב שיש לו השפעה מכרעת על שווי הקרקע בהווה ובעתיד. קרקע חקלאית צריכה לעבור הפשרה על מנת לאפשר בניה בה והדבר כמובן מעלה את ערכה משמעותית. בנוסף, זכויות הבניה יכולות לנוע מבתים צמודי קרקע קטנים ועד לבניה רוויה המאפשרת בניה לגובה רב. גם כאן, ההבדל בין הזכויות יוביל להבדל דרמטי בשווי הקרקע. על כן, חשוב לברר לפני תהליך המכירה אם ישנם תהליכי הפשרה או הרחבת זכויות הצפויים להתממש ולהכיר את טיבן של תוכניות המתאר באזור. כמו כן, באפשרותכם להגיש בקשה להרחבת זכויות הבניה בקרקע ובכך להגדיל את ערכה.

 

אז איפה כל הקונים?

בניגוד לשוק הנדל״ן הבנוי, מכירה של קרקע היא עסק לאנשים בעלי ממון רב, בייחוד אם מדובר בקרקע גדולה ובעלת זכויות בניה רבות. אם כן, סביר שלא תמצאו קונים בלוחות יד שניה באינטרנט אלא בלוחות ייעודיים למכירת קרקע ובסיוע רחב יותר של מתווכים המומחים לקרקעות ויאפשרו לכם גישה ללקוחות רציניים יותר.

 

עכשיו הגיע הזמן לביזנס

אם נמצא קונה המעוניין בקרקע, הגיע הזמן לנהל משא ומתן לגבי תנאי המכירה. בשלב הזה, חשוב להיעזר באנשי מקצוע שיוכלו לסייע לכם לוודא את כל הפרטים החשובים לגבי הקרקע ולדאוג שאתם לא מפספסים דברים חשובים. בנוסף, זכרו שבתור בעלי הקרקע, הזמן עומד לרשותכם. הקרקע לא תאבד מערכה אלא רק תעלה אותו עם הזמן ועל כן אין סיבה להילחץ ולהיגרר לעסקה שלא מתאימה לכם.

למידע נוסף היכנסו לאתר  https://orotbdorot.co.il.

קרקע חקלאית