קידום אתרים אורגני – מה זה בעצם?

מנוע חיפוש

תמיד שמעתם את המונח "קידום אתרים" ולא הבנתם במה מדובר? חברים מסביבכם התעסקו בזה ורציתם להיות חלק? או שאולי יש לכם עסק או אתר שברצונכם לקדם? אנחנו כאן כדי לשטוח בפניכם – קצר וברור – את התורה השלמה.

מה זה הלכה למעשה "קידום אתרים אורגני"?

 

קידום אתרים אורגני – למה צריך את זה?

בימינו, האינטרנט משחק תפקיד מרכזי בכל הנוגע לשיווק ופרסום. כמובן, ישנם כיום שיטות נוספות לשיווק ופרסום, למשל דרך מדיה חברתית, עיתונות, שלטי חוצות וכ'ו. עם זאת, עסקים גדולים כקטנים נתלים בכלי האינטרנטי, שבעולמנו הכה-דיגיטלי הוא אולי הכלי הפרסומי בעל ההשפעה הגדולה והמיטיבה ביותר.

יחד עם זאת, הכרתם פעם מישהו שהמשיך מעבר לעמוד הראשון או השני של התוצאות בגוגל?

בדיוק.

אינספור אתרים ועסקים מתחרים ביניהם על בועת תשומת הלב הקטנה של הגולש, ומתוך צורך זה, נוסדו חברות שמטרתן לפעול באינטרנט, באופן כזה שיקדם את האתרים הרצויים שלהן במנועי החיפוש. כל זאת ללא קידום ממומן – כלומר, ללא הלוגו שמודיע לך כי האתר אליו אתה נכנס שילם למנוע החיפוש בעבור קידום.

אגב, אם בכך עסקינן, שימו לב שככל שהתוכן שמחפש הגולש פרסומי יותר (למשל "נעליים") כן הוא ייתקל ביותר קידום ממומן, כלומר פרסומות, מאשר בקידום אורגני – כלומר אתרים שעניינם נעליים ושעולים באופן טבעי במנוע החיפוש.

בקיצור – להבדיל מקידום ממומן – קידום אתרים אורגני הוא מתוחכם ועדין יותר.

 

ואיך זה עובד בפועל?

ישנה חברת שיווק דיגיטלי, אשר כל התמחותה היא במטרה להפוך את האתר שלכם למוביל בתוצאות החיפוש.

בדרך כלל כשמדובר במנוע חיפוש, מדובר בגוגל, ולכן השיטה של קידום אורגני מתמקדת בעיקר באלגוריתם של גוגל. אותו אלגוריתם לוקח את כלל האתרים המקושרים עם מילת החיפוש ומציג אותם בפני הגולש.

לדוגמה, לינקים ששולחים אל אותו אתר מעלים את קרנו בעיניי מנוע החיפוש – כלומר, תרתי משמע מעלים אותו בסולם התוצאות. לינקים נחשבים כ"הוכחה" בפני המערכת לכך שהאתר שלכם מוכר ומהימן. גם לינקים פנימיים, כלומר כאלו שמופיעים בתוך האתר ושולחים מדף אחד למשנהו, מעלים את קרנו בעיניי המערכת.

אלמנט חשוב נוסף בקידום אתרים אורגני הוא מבנה העמוד עצמו. מילות מפתח שמופיעות בכותרות וכמו כן בכתובת הURL של העמוד יזניקו את מעמדו בפני המערכת, ובמילים אחרות – ישיגו לכם חשיפה טובה יותר.

 

לסיכום

מובן שישנם עוד אלמנטים בהם לא נגענו, אך כאמור – קידום אתרים אורגני הינה תורה שלמה, אותה ניסינו להנגיש לכם על קצה המזלג.

אם יש לכם כוח, סקרנות וזיקה לטכנולוגיה אתם יכולים ללמוד את התורה הזו בעצמכם, אך אם רצונכם הוא פשוט להשקיע בשיווק העסק שלכם – אנו ממליצים שתתנו לידיים מנוסות יותר לנהל בעבורכם את העניין.

שיהיה בהצלחה!

מחשב