מה עדיף קידום אורגני או ממומן

שורת חיפוש

כולנו משתמשים בגוגל. למען האמת, 81% מכלל החיפושים ברשת מתבצעים באמצעות גוגל.

רק 19% מתבצעים במנועי חיפוש כמו בינג, יאהו ודומיהם.

וגוגל עובד בשתי צורות שונות: חיפוש אורגני וחיפוש ממומן.

השיטות לקדם אתרים משתנות כשמדובר בקידום אורגני ובקידום ממומן, ולכל אחת מהן יש יתרונות.

אז מה עדיף? קידום או ממומן?

 

קידום אורגני

התוצאות שמופיעות בגוגל מיד אחרי מה המודעות הממומנות הן תוצאות החיפוש האורגני, והסדר שבו הן מופיעות מבוסס על איכות התוכן (תוצאה גבוהה יותר – תוכן שמסווג על ידי גוגל כתוכן איכותי יותר). טראפיק שמגיע מכניסה לתוצאות כאלה הוא טראפיק אורגני, ולרוב נחשב למקור הטראפיק הכי חשוב לאתר שלכם. זאת, משום שהתוצאות שנמצאות בראש הרשימה, ובעיקר החמש הראשונות, הן כאמור מדד לאיכות. זה קשה לעלות בדירוג, וזה לוקח זמן, אבל זה שווה את זה- 10 התוצאות הראשונות בגוגל זוכות ל-92% מכל הטראפיק, ו-33% מכל הקליקים הם על התוצאה הראשונה בלבד. החיסרון, כאמור, הוא שקידום אורגני לוקח זמן, כך שאם דרוש לך משהו מהיר – זה ממש לא המקום.

 

קידום ממומן

תוצאות של חיפוש ממומן מופיעות ראשונות בגוגל, מעל התוצאות של החיפוש האורגני. החיסרון הן שאנשים מודעים לכך שהן מודעות, משום שזה כתוב שחור על גבי לבן- ליד התוצאה מופיעה המילה “Ad” (פרסומת באנגלית). פרט לזה, הן נראות זהות לתוצאות חיפוש אורגניות. היתרון של קידום ממומן הוא המהירות. במקום לחכות עד שהקידום האורגני יעלה את העסק שלי גבוה בתוצאות, בחירה בדרך של שיווק באינטרנט באמצעות קידום ממומן תפרסם את האתר שלך באופן מיידי. Google AdWords היא תכנית הקידום הממומן הנפוצה ביותר כיום בשיטה של Pay-per-click (PPC), כלומר תשלום בעבור כל לחיצה על הלינק. Google AdWords היא המקור לכ-70% מההכנסות של גוגל, מה שמדגים אולי הכי טוב כמה אנשים באמת משתמשים בזה.

 

אז קידום אורגני או קידום ממומן? מה עדיף?

בעבר, נמנעו אנשי שיווק משימוש בקידום ממומן, אבל היום ישנה מגמה של שינוי, והקידום הממומן מופיע בכל מקום. מה שמאוד דחף לזה הוא העובדה שלוקח כחצי שנה לראות תוצאות של קידום אורגני. קידום ממומן מכניס לך מבקרים לאתר כבר באותו יום שהקמפיין עולה. אבל זה כאמור יקר, ופחות משתלם לטווח הארוך. באופן כללי, קידום אורגני משתלם יותר מקידום ממומן, וזה חשוב לבנות נוכחות אורגנית בגוגל כדי לקדם את העסק שלך. אנשים רבים פשוט מדלגים על התוצאות הממומנות, ומעדיפים את התוצאות האורגניות, שנתפסות אמינות יותר, וגם מושכות יותר קליקים לאורך זמן. אז עשו את השיקולים שלכם, ובחרו את מה שמתאים לכם. מומלץ לשלב בין שתי השיטות, לפחות בהתחלה, ולראות מה יותר עובד לכם.

 

קידום אתרים