4 אפיקי פרסום דיגיטליים שיגדילו את ההכנסות שלכם

מדד לאחר הקידום

בשני העשורים האחרונים עבר עולם הפרסום והשיווק שינויים מרחיקי לכת. השינוי החשוב ביותר, אם כי לא היחיד, טמון בעובדה שעולם הפרסום הפך לנגיש גם עבור עסקים בינוניים, ואפילו עבור עסקים קטנים. לא עוד פרסומות עתירות ממון וכוח אדם, לא עוד שליטה של הגופים העסקיים הגדולים בעולם הפרסום. בתקציב קטן, ואפילו מזערי יחסית למה שהיה מקובל בעבר, יכול גם בעל עסק מקומי קטן, להגיע לקהל היעד שאותו הוא מעוניין למשוך לעסק. בשורות להלן ניגע על קצה המזלג בארבעת אפיקי הפרסום העיקריים, שכל אחד מהם בנפרד וכולם כאחד עשויים לתת מענה הולם לכל עסק ולאפשר לבעליו לייצר רווחים משמעותיים ממנו בתוך זמן קצר יחסית. מהם ארבעת אפיקי הפרסום המדוברים? כיצד ניתן לשפר את התוצאות באפיקי הפרסום המדוברים? להלן התשובות.

אתר אינטרנט
אתר אינטרנט

קידום אורגני וקידום ממומן במנועי החיפוש

קידום אורגני וקידום ממומן במנועי החיפוש, הן שתי שיטות המכוונות פחות או יותר לאותה תוצאה. הקידום האורגני מיועד להביא את אתר האינטרנט של העסק לראש הרשימה במנועי החיפוש, בביטויים נבחרים המייצגים את השירות או המוצר שהעסק מספק. לדוגמה – בעל עסק המוכר שירות ניקוי ספות, יקים אתר וינקוט בכל האמצעים על מנת לקדם את האתר ברשימת החיפוש. ניקוי ספות ומכירת מכונה לניקוי ספות הוא אחד השירותים היותר נדרשים. זאת, כיון שמצד אחד רכישת ריהוט חדש בכל פעם שנוצר כתם היא בלתי ריאלית, ומצד שני כתם שלא יוסר במהירות עלול להיספג בריפוד ולהפוך לחלק קבוע ממנו. בחירת הביטויים הנכונים, עיצוב מושך של האתר והצגת תוכן איכותי, יביאו את האתר קרוב לוודאי לאחד המקומות הראשונים, מה שיגדיל את תנועת הגולשים ואיתה את כמות המכירות. קידום ממומן נועד להשיג את אותה המטרה, כשההבדל העיקרי הוא שבעל האתר יביא אותו לראש רשימת החיפוש באמצעות תשלום לגוגל או למנוע חיפוש אחר (או לשניהם) עבור הזכות להופיע שם. (הקשר בין קידום אורגני בגוגל לכתיבת תוכן).

קידם אורגני וקידום ממומן ברשתות החברתיות

הכינוי "רשתות חברתיות" כולל בתוכו בין השאר את פייסבוק, טוויטר ולינקדאין. גולשים המבלים את זמנם בגלישה ברשתות החברתיות, הם גם לקוחות פוטנציאליים איכותיים. מבין אלה, פייסבוק היא הרשת הגדולה ביותר. פייסבוק מאפשרת מזה כמה שנים להקים דף עסקי ולקדם אותו, הן באמצעים אורגניים והן באמצעות קידום ממומן. זאת בדומה למנועי החיפוש הגדולים. עם זאת, קידום ברשתות חברתיות עשוי לעורר תנועה משמעותית יותר לעסק, כיוון שדף פייסבוק איכותי מעודד מעורבות של החברים בו, ושיתוף פוסטים ותמונות המסייע לעסק להגיע למספר גדול יותר של גולשים. גם כאן, השקעה של סכומי כסף קטנים יחסית עשויה להביא תוצאות טובות, ובתנאי שהדף העסקי מתוכנן כהלכה.

אף שקידום במנועי החיפוש מחד וקידום ברשתות החברתיות מאידך יכול להתבצע על ידי בעל העסק או אחד העובדים שלו, הרי שהדרך הנכונה היא בדרך כלל להסתייע בחברה או במומחה לקידום. מומחה בתחום יכול למקד את הפרסום ולכוון אותו למקומות שישפרו מאד את יחס עלות – תועלת, או במילים אחרות יגרמו לכך שיותר גולשים יבצעו רכישה, או לכל הפחות יתעניינו במוצר. זאת, בלא תוספת משמעותית להשקעה.