מציאת כספים אבודים באתרי אינטרנט

מטבעות זהב

חיסכון הוא תמיד דבר טוב – את המשפט הזה מכיר כל אחד משחר ילדותו. ואכן, חלק לא מבוטל מאזרחי ישראל חוסך כספים, מי פחות ומי יותר. יש החוסכים רק באמצעות מקום העבודה, עבור קרן הפנסיה. אבל יש לא מעט אנשים שמפקידים כספים באופן שוטף לתוכניות חיסכון למיניהן, פיקדונות ואפיקי חיסכון אחרים. הדבר טוב ויפה, כל עוד המפקיד עצמו או בני המשפחה או המוטבים יודעים על עצם קיומו של החיסכון. אבל מה קורה אם החוסך הפסיק להפקיד כספים לחיסכון מצד אחד, וגם הוא וגם המוטבים שלו איבדו קשר עם הכסף שנצבר מצד שני? במקרה הזה, יש צורך לאתר את הכסף ולהוכיח שלמאתרים יש קשר למי שהפקיד את הכספים מלכתחילה. כיצד קורה שאנשים שהפקידו כספים לחסכונות או פיקדונות איבדו את הקשר אליהם? מה אפשר לעשות על מנת לאתר את הכספים הללו ולמשוך אותם?

 

איך קרה שכספים שהופקדו ננטשו

כאמור, הישראלי הממוצע חוסך, והרבה. אנשים פתחו תוכניות חיסכון והפקידו אליהן כספים במשך תקופות ארוכות. לחילופין הם הפקידו כספים לפיקדונות שקליים או אחרים בסכום חד פעמי, ומסיבות כאלה ואחרות אבדו את הקשר לפיקדון. בחלק מהמקרים מדובר בישראלים שנסעו לחו"ל ונשארו שם. בחלק אחר מהמקרים מדובר באנשים שהלכו לעולמם והמוטבים בצוואה או היורשים שלהם לא ידעו על עצם קיומם של הכספים. כך או אחרת קרה שהכספים הללו שכבו ועדיין שוכבים במרתפי הבנק כאבן שאין לה הופכין. עד להשקת תוכנית הר הכסף, ומספר שנים לאחר מכן תוכנית הר הכסף 2, היה קשה למדיי לאתר את הכספים האבודים. מגבלות טכנולוגיות מצד אחד ובירוקרטיות מצד שני, מנעו את האפשרות הזאת.

 

מה אפשר לעשות כדי לקבל את הכסף האבוד

בעשורים האחרונים, חלה התפתחות טכנולוגית משמעותית מאד מבחינה טכנולוגית. ההתפתחות הזאת מאפשרת להגיע במהירות וביעילות לתוכניות חיסכון ופיקדונות בבנקים השונים. ואולם על מנת לפשט את התהליך ולמנוע את הצורך לחפש בכל אתר פיננסי בנפרד, השיקה מדינת ישראל את תוכנית הר הכסף. אתר הר הכסף מאפשר לעלות ביעילות ובמהירות על כספים הצבורים לזכותו של אדם. זאת, לאחר הקלדת מספר תעודת הזהות שלו ותאריך ההנפקה של התעודה עצמה.

בשלב הבא, ומשאכן התברר שיש כספים קיימים, יש צורך להמציא את המסמכים שיאפשרו למשוך אותם. אם מדובר בכספים השייכים לך, ניתן למשוך אותם בקלות לאחר הצגת תעודת זהות ומילוי הטפסים הנדרשים. אם מדובר בכספים השייכים לאדם שנפטר ואם יש לך צו ירושה או צו קיום צוואה של הנפטר, תהליך המשיכה יהיה מעט מסובך יותר וכרוך בפרוצדורה ארוכה יותר. כך או אחרת, מדובר בהליך פרוצדוראלי שיסתיים בסיכומו של עניין ויחזיר לך כספים השייכים לך בדין. כדאי ליצור קשר כבר כעת ואנו נסייע לך באיתור והשבה של כספים הצבורים ועומדים לרשותך במהירות וביעילות.

שעון ומטבעות כסף