מהן המחלות שיכולות לגרום לאדם להשיג פטור ממס הכנסה – המדריך האינטרנטי

לחיצת יד

פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי אחוזי נכות של 90 אחוזים ומעלה. אם אתם בעלי מחלה המקנה לכם אחוזי נכות גבוהים, יתכן מאוד שגם אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה שיחסוך לכם הרבה מאוד כסף. קבלו את המדריך האינטרנטי למחלות המזכות בפטור ממס הכנסה.

 

האם כל מחלה מזכה בפטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה חשוב להבין כי פטור ממס הכנסה ניתן בהתבסס על אחוזי הנכות שניתנו על ידי הביטוח הלאומי. כידוע, לא כל מחלה מוכרת בביטוח לאומי ולכן זו חייבת להיות מחלה שביטוח לאומי הכיר בה ואף נותן עליה אחוזי נכות.

 

אילו מחלות מזכות בפטור ממס הכנסה?

קיימות מחלות מסכנות חיים המזכות את המתמודדים איתם באחוזי נכות גבוהים וקיימות מחלות המפחיתות את איכות החיים אך גם הן מזכות את בעליהן בפטור ממס הכנסה. כאן נציין את המובילות שבהן. אם אתם לא מוצאים את המחלה ממנה אתם סובלים ברשימת המחלות, כדאי שתפנו לחברה המתמחה בתחומים כמו פטור ממס הכנסה עקב מחלה.

 

חולי סרטן

חולי ומחלימי סרטן זכאים לקבל פטור ממס הכנסה באופן אוטומטי בשנה החולי הראשונה שלהם. לאחר מכן, בתום תקופת הזכאות עליהם להגיש בקשה והם יזוכו בפטור ממס הכנסה לצמיתות.

 

חולים במחלת כליות

מחלת כליות מצריכה את המטופלים להגיע לטיפולים רפואיים ממושכים לניקוי הגוף. הרבה פעמים המטופל נצרך להתחבר למכשיר דיאליזה ובמקרים כאלו הוא זכאי לאחוזי נכות גבוהים המקנים לו גם את הזכות לקבל פטור ממס הכנסה.

 

חולים במחלת טרשת נפוצה

טרשת נפוצה היא מחלה קשה למתמודדים איתה. היא מלווה בהוצאות רבות והסובלים ממנה זכאים לאחוזי נכות גבוהים בדרך כלל. טרשת נפוצה מזכה בקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מחלימים מאירוע מוחי

אירוע מוחי הוא אירוע מסכן חיים והסובלים מאירוע מוחי הם בסיכון רב לקבלו שוב. אנשים שעברו אירוע מוחי הרבה פעמים זכאים לקבל אחוזי נכות גבוהים המקנים להם את האפשרות לקבל פטור ממס הכנסה.

 

חולי סוכרת

למרות שמחלת הסוכרת לא מחייבת נפילה למשכב, מדובר במחלה העלולה להסתבך ולגרום לבעיות בריאותיות נוספות. היא מוכרת מטעם הביטוח לאומי כמחלה המקנה אחוזי נכות. ולכן, הסובלים ממחלת הסוכרת זכאים לפטור ממס הכנסה.

 

חולים במחלת ריאות

לחלות במחלת ריאות משמעותו להסתכן באופן תמידי. מחלות ריאות מוכרות בביטוח לאומי כמחלה המזכה באחוזי נכות וממילא גם בפטור ממס הכנסה.

 

חולים במחלת לב

הלב הוא האיבר הראשי המביא לנו חיים. חולי לב נמצאים בסיכון תמידי ולרוב הם גם יהיו בעלי אחוזי נכות גבוהים במיוחד. מחלת לב היא מחלה המזכה בפטור ממס הכנסה.

 

חולים בפרקינסון

מחלת הפרקינסון היא לא מחלה שעוברת ולכן בעליה זכאים לאחוזי נכות גבוהים במיוחד.

 

סובלים מבעיות אורתופדיות

ביות אורתופדיות רבות לא מלוות רק בנראות חיצונית כי אם גם באיכות חיים. מחלות כאלו מזכות באחוזי נכות גבוהים הרבה פעמים.

 

מתמודדים עם השמנת יתר

השמנת יתר היא לא מחלה אך היא כר פורה לקיום מחלות רבות. מתמודדים רבים בעלי השמנת יתר זכאים לאחוזי נכות גבוהים בביטוח לאומי.

 

בעלי הפרעות דום נשימה

הפרעות דום נשימה נפוצות במהלך הלילה והן מסכנות חיים הרבה פעמים. מי שאובחן כסובל מבעיה זו, יהיה זכאי במרבית המקרים לאחוזי נכות בשל כך.

שטרות