ארבע דרכים לעזור למחשב להיות מהיר יותר

טכנאי מחשבים

מכירים את התופעה המרגיזה של מחשב שפועל באיטיות? לפעמים זה כבר מצב בלתי נסבל שפוגע בשגרת העבודה והשימוש. בשלב זה מתחילים להציע מכל עבר שדרוגים. אבל חכו רגע לפני שאתם מתחילים להזמין שדרוג כזה או אחר.

הנה כמה דרכים לעזור למחשב לעבוד באופן מהיר יותר, החל מהפתרון הפשוט ביותר ועד לפתרון שכולל סיוע מקצועי מטכנאי

 

ניסית לעשות ריסטארט?

הפתרון הראשון לאיטיות המחשב הוא הפשוט ביותר והברור מאליו, לכאורה. רובנו משתמשים במחשבים מדי יום ושוכחים שיש חשיבות גם לכיבוי והפעלה מחדש שלו מדי פעם. פעם נהגו לחשוב שיש ערך בכיבוי המחשב כדי לתת לו זמן מנוחה.

היום מחשבים כבר אינם מתחממים יתר על המידה, ולרוב עובדים היטב במשך תקופה ארוכה גם מבלי להראות סימני מצוקה אבל פעולת הפעלה מחדש של המחשב מוחקת קבצי מטמון שמצטברים, מכבה תוכנות שפועלות ברקע ומשחזרת הגדרות. לפעמים זה כל מה שנדרש, אז קודם כל – ריסטארט, ואם זה לא יעזור, אפשר לנסות ולפנות לקבלת עזרתו של טכנאי מחשבים.

 

האינטרנט נהיה איטי לאחרונה

לפעמים אנחנו חושבים שהמחשב מגיב באיטיות אבל למעשה, מהירות החיבור לרשת אשמה בתסכול משום שחיבור בעייתי לרשת האינטרנט עלול לגרום לתקשורת איטית בין המחשב שלך לשרתים שמהם מגיע המידע שאתה מבקש להציג.

אם האיטיות במחשב היא בעיקר בעת גלישה באינטרנט או שימוש ביישומים שונים שפועלים דרך רשת האינטרנט, כדאי לנסות ולטפל בבעיה הזו: השלב הראשון הוא ניקוי קבצים זמניים שעלולים להשפיע על תפקוד הדפדפן אבל במידה שאין לכך השפעה מספקת, כדאי לפנות לספק האינטרנט או לספק התשתית ולבדוק כיצד ניתן לשפר את מהירות החיבור שלך לאינטרנט.

 

המחשב עסוק בזה ובזה וגם בזה

זה נכון שהמחשב הוא מכונה משוכללת ויכולותיו יכולות להיות מדהימות אבל בדיוק כפי שאנחנו עלולים להתבלבל ולקרוס תחת עומס של מספר רב של משימות, גם המחשב עלול לסבול מאיטיות כאשר אנחנו מבקשים ממנו לעשות יותר מדי פעולות בעת ובעונה אחת.

חשוב לזכור שגם כאשר אנחנו סוגרים יישום או תוכנה במחשב, לעתים יש פעולות שממשיכות להתבצע. מנהל המשימות יוכל להראות לכם בדיוק אילו פעולות מתבצעות כרגע במחשב וגם לאפשר לכם כיבוי של הדברים שאינם נדרשים לכם, בקלות ובבטחה.

 

שדרוגים ועדכונים

לפעמים המחשב לא מקולקל ולא עמוס, לפעמים הוא פשוט מחשב ישן יחסית ודרישות היישומים החדשים ואתרי האינטרנט המתחדשים כבר גוזלים מהמחשב יותר מדי משאבי זיכרון. במקרה כזה כדאי להתחיל לחשוב על רכישה של מחשב חדש או לפחות על סדרת שדרוגים משמעותית כמו שדרוג של מערכת ההפעלה. אם אתם מחליטים על מחשב חדש, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע כדי לדאוג ששום דבר לא יאבד במעבר בין מחשב למחשב.

טכנאי מחשבים