האם עובדים של חברת קידום אתרים זכאים למשכורת 13?

קידום אתרים

אחד הבונוסים המשמעותיים והמיוחלים ביותר בשוק העבודה, הוא הבונוס הנקרא משכורת 13. משכורת 13 היא זכות והיא לא קבועה בחוק. על כן, אם אתם זכאים למשכורת 13 כנראה שאתם כבר מודעים לכך. במקרים בהם אינכם בטוחים, תמיד תוכלו לברר על אילו הסכמים חתמתם, כשהתחלתם את עבודתכם בבית העסק.

משכורת 13, כשמה כן היא, המשכורת השלושה עשר בשנה. בדרך כלל היא תינתן בסוף חודש דצמבר, והיא פריבילגיה עבור עובדים הנהנים מתגמולים גבוהים, בשל היותם משויכים לארגונים ו\או גופים שמחליטים להעניק בונוס זה. במילים אחרות, ההחלטה אם להעניק משכורת 13 או לא, היא בידי החברה בה אתם עובדים. בשנים האחרונות, יותר ויותר גופים פרטיים וחברות פרטיות החלו להעניק לעובדיהם את הבונוס המיוחל. אפשר למשל לציין חברות קידום אתרים המעניקות לעובדים משכורת 13, ולרוב העובדים יהיו מודעים לבונוס עוד בתחילתם עבודתם בחברה. זאת, בכדי שבמהלך השנה מקדם האתרים יהיה מודע לכך שהוא הולך להיות מתוגמל בדצמבר או תחילת ינואר. ברוב המקרים, הידיעה הזו תוביל להשקעת מאמץ ולהצטיינות העובדים.

חברת קידום אתרים

מי זכאי למשכורת 13?

במקרים מסוימים גם מעניקים תגמול משכורת 13 לעובדים המשתכרים נמוך במהלך כל השנה. הבונוס של משכורת 13 אם כן, נועד בכדי להעלות עבורם את ממוצע השכר השנתי. בדרך כלל, משלמי משכורת 13 יהיו דווקא תאגידי ענק, אך במגזר העסקי קיימות חברות קידום אתרים מסוימות שגם הן משלמות לעובדיהן בונוסים מסוגים כאלו.

אם אתם מעוניינים לבדוק לגבי הנושא של בונוס זה, אתם בהחלט יכולים לעבור שוב על הסכמי העבודה עליהם חתמתם, כשהתחלתם לעבוד באותה חברת קידום אתרים. אם אתם זכאים למשכורת 13 אך משום מה לא קיבלתם אותה, אתם יכולים לנסות לפנות אל גופים מסוימים וארגונים אשר עוסקים בזכויותיהם של עובדים. היו מוכנים לכך שברוב המקרים, יהיה מדובר בתהליך שייקח לפחות מספר חודשים. אם יש לכם מעסיק שפועל לטובתכם, ניתן לקצר את התהליך הזה באופן משמעותי ולקבל את משכורתכם השלושה עשר.

 

לא קיבלתם משכורת 13 המגיעה לכם לפי הסכם?

אם ניסיתם לדבר עם המעסיק וגם עם ארגונים לזכויות עובדים, אך דבר לא עזר ולא קיבלתם את משכורתכם ה13, אפשר לפתוח בהליכים משפטיים. במקרים אלו, תוכלו לפנות אל עורכי דין לדיני עבודה. בין הארגונים העומדים לרשותכם בכדי לתבוע את זכויותיכם, אפשר למשל לציין את ויצ"ו לנשים, נעמ"ת ומהות, קו לעובד, הסתדרות העובדים החדשה ועוד.

ישנן חברות קידום אתרים מומלצות שעובדות אל מול לקוחות רבים, הן בארץ והן בחו"ל. ברוב המקרים, חברות וארגונים מייעדים תקציבים משמעותיים לנושאים של פרסום ושיווק באינטרנט. על כן, חברות קידום אתרים עשויות להנות מתגמולים משמעותיים. במילים אחרות, לחברות קידום אתרים עשוי להיות עוגן כלכלי חזק, מה שמאפשר להן גם לתגמל את העובדים במשכורת 13.