3 יתרונות בתהליך שיווק בגוגל לעומת פייסבוק

שורת חיפוש

אנחנו שומעים על גוגל בכל שיחה שאנחנו מקיימים. מבלי לשים לב, אנחנו חיים לפי גוגל.

גוגל מאפשר לנו לקבל את התשובות כמעט לכל השאלות.

לא מעט אנשים שעובדים בתחום השיווק יודעים שיש הרבה יתרונות בהליך השיווק של גוגל לעומת זה

של פייסבוק, ובכל זאת, החלטנו לצאת ולבדוק לעומק מהם 3 היתרונות העיקריים כדי שנוכל למנות

אותם בפניכם:

 

יתרון מספר 1- כולם נמצאים בגוגל. לא כולם נמצאים בפייסבוק

עד לפני כמה שנים היה נדמה לנו שלכולם יש פייסבוק. אם היינו פונים אל אדם חדש שהכרנו ושומעים שאין לו פרופיל פייסבוק, אנחנו היינו נדהמים מהבשורה. אבל היום פרופיל פייסבוק לא נחשב בגדר חובה. יש לא מעט אנשים שבחרו לצאת מהרשת החברתית. אבל בגוגל המצב הוא אחר. אי אפשר להתנתק מגוגל בקלות בגלל שהוא מספק לנו את כל המידע שאנחנו זקוקים לו. אז כשאתם עורכים תהליך שיווקי בגוגל, אתם יכולים להיות בטוחים שהוא מקבל חשיפה הרבה יותר גדולה מזו שהייתה יכולה לבוא לידי ביטוי בפייסבוק.

 

יתרון מספר 2- גוגל מאפשר להגיע לטווח הגעה גבוה במיוחד

אם יצא לכם לערוך בעבר שיווק בגוגל אתם בטח יודעים שהפרסום בגוגל מאפשר להגיע אל יותר מ- 2.6 מיליארד גולשים בחודש. בחישוב מהיר (עם מחשבון כמובן) אתם תגיעו אל מעל עשרות מיליארדי חיפושים בגוגל בחודש. כך שבעצם מתאפשר לכם להגיע לפוטנציאל הגעה אל כ-90 אחוז מכלל המשתמשים באינטרנט. לעומת זאת, הפייסבוק יאפשר לכם להגיע אל מעל 1.5 מליארד המשתמשים הפעילים בחודש. מבירור מעמיק שערכנו בנושא, גילינו שפוטנציאל ההגעה נע סביב ה-45 אחוז מכלל משתמשי האינטרנט.

 

יתרון מספר 3 – אפשרויות הטרגוט

היתרונות של גוגל בכל הנוגע לשיווק בפרמטר זה די זהים לאלו של הפייסבוק. אבל בגוגל יש יתרון משמעותי ביותר כאן ואנחנו מדברים כמובן על מילות המפתח. בגוגל וגם בפייסבוק יש את האפשרות להתאים את תהליך השיווק בהתאם לפרטים הבאים שנוגעים לקהל היעד:

  • מיקום
  • דמוגרפיה
  • שפה

אבל גוגל מדייקת יותר את ההתאמה ומאפשרת ללקוחות הפוטנציאליים להגיע אליכם באמצעות מילות המפתח.

 

יתרון מספר 4 – ההליך השיווקי בגוגל הוא יותר מדויק

בעת הליך של שיווק בגוגל, אנחנו מאפשרים בעצם לגוגל להתאים את עצמו לכל משתמש. הוא יודע לזהות את הכוונה המפורשת של כל משתמש ו"לשדך" אותה עם האתר שביצע את ההליך השיווקי. בזמן שפייסבוק פועל לפי הסקה של מסקנות שנוגעות לאופי של המשתמש ולהתנהגות שלו. כך ניתן לומר שגוגל יותר מדויק בהגעה אל לקוחות פוטנציאליים מאשר פייסבוק.

 

לסיכום

ניתן לומר שגוגל טוב יותר בכל הנוגע לפענוח של צרכים של פעילות נקודתית בזמן שפייסבוק נשענת על פעילות דמוגרפית. יש תחרות קשה ביניהם, אך אין ספק שגוגל, מנוע החיפוש הגדול בעולם – ניצח.

מחשב נייד