כמה עולה ביטוח משכנתא?

שעון ומטבעות

אין ספק שמשכנתא היא אבן דרך מרכזית בחייהם של הרבה אנשים המבקשים לרכוש נכס דיור.

מטרת ההלוואה היא לסייע ברכישת נכס בישראל שעדיין אין את הסכום המבוקש בדירות.

יש המון שלבים ללקיחת משכנתא, בכל זאת זו אולי ההתחייבות הכלכלית המשמעותית ביותר בחייו של

אדם.

הבנקים רוצים לשמור על עצמם ולכן דורשים שניקח לקחת ביטוח משכנתא.

אבל מה זה אומר וכמה זה עולה? ריכזנו לכם את המידע החשוב וכל מה שתצטרכו לדעת על ביטוח

משכנתא.

 

למה בכלל להתחיל עם משכנתא

מצוקת הדיור בשיאה ומחירי הנדל"ן נוסקים באחוזים גבוהים אין ספק שמדובר בסכומים שקשה מאוד לצעירים בגילאי השלושים עד ארבעים להשיג או שיושבים להם סתם ככה בעובר ושב. אין זה אומר שלא תוכלו לקנות את הדירה עליה שמתם עין, פשוט תצטרכו לקחת משכנתא מהבנק ולהחזיר את הכסף בתשלומים מלווים בריבית.  הבנק לוקח סיכון עם מתן משכנתא ללקוחות, כי אולי לא יחזירו לו את הכסף – לכן נוקט שורה של אמצעים כדי להגן על עצמו ובניהן חיוב לוקח המשכנתא בלקיחת ביטוח משכנתא. האחוזים של מסורבי משכנתאות בקרב בני ה 30 ומטה עומדים על אחד לארבע, הבנק ממש לא משחק משחקים. פוליסת ביטוח משכנתא מתחלקת לשני מישורים – ביטוח מבנה וביטוח חיים.

 

כמה זה עולה

כמה בערך עולה ביטוח משכנתא?  את ביטוח המשכנתא הוא לטובת הלווים, לאחר שניכר כשל שוק משמעותי נכנס הרגולטור לתמונה חייב את המהלך הזה. מישור הראשון של הביטוח מדובר על ביטוח מבנה, המטרה של פוליסה זו היא לכסות מקרים בהם הנכס נהרס, אפילו עד אובדן מוחלט, וערכו ירד או נמחק לגמרי. בעצם מה שהבנק עושה הוא משתמש בנכס מקרקעין כבטוחה לפירעון החוב – אם הלווים לא עומדים בתשלומים שלהם הבנק רשאי להיכנס לתמונה ולפעול על מנת לממש את המשכון, הוא יכול למכור את הנכס עד כיסוי יתרת החוב. אם הנכס ממש נפגע והערך שלו ירד אז יהיה ללווים קשה יותר להחזיר את ההלוואה ועל כן יש לקחת ביטוח זה. במישור השני, ביטוח חיים , היא נועדה כדי שבמקרה והלווה נפטר הנטל של ההלוואה ההחזרים החודשיים מוטלים על שאריו, במקרים כאלה מופעלת פוליסת החיים.

 

סיכום

הביטוח יעלה אחוזים מתוך ההלוואה בהתאם לתקופת הפרעון שלה והריבית. חשוב לזכור, בסוף מחירי ביטוח משכנתא מאוד אינדיבידואלי ויש המון פקטורים שלוקחים חלק בשקלול הכללי. בין היתר נמדדים הסכומים שיש כבר ברשותו של הלווה, מה ההכנסות השוטפות שלו, האם זו משכנתא ראשונה, מה גילו ומצבו הבריאותי וכדומה.  ככה שהדרך הטובה ביותר היא לברר את הדברים האלה מול כמה גורמים ומספקי שירות, גם כדי להתחיל להרגיש קצת יותר בנוח עם המושגים כדי שתוכלו לבנות לעצמכם תמונה יותר ברורה של טווח המחירים וההצעות השונות העומדות לפניכם בשוק. http://2bit.co.il

משקל