היתרונות בהעסקת חברת מחשוב במיקור חוץ

מחשבים מחוברים לענן

כיום, בניגוד לעבר, מיקור החוץ הוא תופעה התופסת תאוצה בענף המחשוב. ככלל, מיקור חוץ הוא שיטת ניהול חוץ ארגונית, המהווה חלופה זולה להעסקת עובדים, מבלי לפגוע באיכות השירות ללקוחות. החברה הקבלנית מצליחה לבצע באיכות גבוהה את השירותים הנדרשים, ומתאימה את עצמה לכל ארגון באופן ייחודי לפי צרכיו, ומקדמת יעילות, וחיסכון בעלויות.

 

מקצועיות

במקרים רבים, נדרשת התמחות והתמקצעות בתחום ספציפי הכולל מומחיות וניסיון בתחום, ועולה הצורך להפנות את הדרישות אל גורם חוץ ארגוני. תחום המחשבים כיום נעשה מסועף ומורכב הרבה יותר מבעבר, ולכן התמחות ברמה גבוה, ומקצוענות הן תכונות הדרושות בתחום המחשוב. כמו כן, כיום מחזור החיים של עובד בתחום ההייטק והמחשוב עומד על 18 חודשים בממוצע, לכן, לאחר תקופת ההכשרה, המעביד נאלץ לחפש כבר מחליף, למקרה והעובד ימצא חלופה טובה יותר. מיקור החוץ בתחום זה מספק חלופה קבועה ובעלת תפוקה רציפה, ללא מהמורות בדרך.

 

יעילות ארגונית

לרוב, המלחמה על מציאת כוח אדם איכותי בשוק היא קשה ומייגעת. באמצעות מיקור חוץ, ניתן לקבל שירות בנפח גדול יותר, בעבור כמות רחבה יותר של לקוחות. כלומר, מיקור החוץ למעשה מספק בעבור המעביד ארסנל גדול ועשיר איכויות, המקבל תמורה בעבור עבודתו המקצועית, מבלי לפגוע בניהול העסק. כך מתאפשרים שירותי מחשוב המותאמים לצרכי המעסיק, ובכך גם לצרכיו של הלקוח.

כמו כן, מיקור חוץ מונע את ההתעכבות על נושא יחסי עובד-מעביד. כאשר העובד מוגדר כעובד קבלן, כלל התנאים והבירוקרטיה מטופלת בידי החברה למיקור חוץ, ובכך המעסיק, מקבל את מלוא התמורה, ללא כאבי הראש וההתעסקות, שאין בה צורך. בנוסף, באפשרותן של חברות למיקור חוץ, לדאוג לשירות המתאים לצרכי הלקוח, מבחינת גמישות ושעות עבודה, ובכך למנוע את ההתעסקות של המעביד עם הנושא.

לבסוף, כאשר תחומי המעטפת, ובראשם תחום המחשוב, מנוהל באמצעות חברה מחשוב למיקור חוץ, בעל העסק הנהנה מהשירותים, מפנה את זמנו והתעסקותו לטובת עובדיו, ולטובת קידום ליבת העסק. ניהול זה מייעל את הזמן והמשאבים של העסק, וממקסם את ההצלחה העסקית.

 

היתרונות לעובדים

מלבד המעסיקים, גם לעובדים יש מספר יתרונות בהעסקה באמצעות חברה למיקור חוץ. ראשית, החברה דואגת לעובדים, אחראית על לתנאי העסקתם, מלווה אותם בכל צעד, ופותחת להם אפשרויות רבות בהמשך דרכם המקצועית. בנוסף, לא רק בעל העסק, אלא גם העובדים בתחום המחשוב בעלי העדפה לעיתים לעבוד תחת גמישות בזמני העבודה, והזדמנות להתרחב למספר ספקי שירות במקביל.

לסיכום, נראה כי קיימים יתרונות רבים בהעסקת חברת מחשוב למיקור חוץ. לכל הנוגעים בדבר יש אינטרס לעבוד דרך או עם חברת מחשוב למקור חוץ, וככל שיותר צדדים מרוצים, גם העובדים יספקו שירות איכותי יותר, וגם לבעל העסק יש ימקסם את הצלחתו.

דיגיטל