ההבדל בין קידום אורגני לממומן

מדד נתונים

אם בעבר היינו שומעים על מוצרים, חנויות ומסעדות דרך עיתונים ומפה לאוזן, הרי שהיום דרך החיפוש העיקרית היא גוגל. גוגל מציגה בפנינו מאות ואלפי תוצאות על כל מילת חיפוש שנזין, ועל בעלי העסקים להיות עם היד על הדופק, ולוודא שהמיקום שלהם, בתוך התוצאות הכל כך רבות האלו, הוא טוב ויעיל, וכן להבין אם הוא זקוק לשיפור. במאמר זה נבין את ההבדל בין קידום אורגני לממומן.

אתר מקודם

ההבדל בין קידום אורגני לממומן

גוגל מציעה שתי אפשרויות קידום: קידום אורגני וקידום ממומן. ההבדל בין קידום אורגני לממומן הוא קודם כל, פשוטו כמשמעו, אורגני לעומת ממומן. קידום אורגני הוא קידום באופן טבעי, וקידום ממומן הוא קידום שמתקיים תמורת תשלום.

בנוסף לכך, ההבדל בין קידום אורגני לממומן מגיע לידי ביטוי בעוד מגוון של דרכים.

קידום ממומן

קידום ממומן בגוגל מתרחש בעצם תמורת העברת תשלום לגוגל. אם אני מסעדת בשרים בתל אביב, ויש עוד לפחות 30 מסעדות ברחבי העיר בקונספט דומה לשלי, אני רוצה לדאוג שהמסעדה שלי תופיע ראשונה בחיפוש בגוגל. קידום ממומן בגוגל הוא שיטה נהדרת להשיג את המטרה הזו, ולהופיע בתור התוצאה הראשונה  שתעלה בחיפוש.

אמנם, ליד האתר שלי – שמופיע עכשיו ראשון בגוגל, תופיע המילה "מודעה", כך שברור למחפשים שעצם היותי התוצאה הראשונה היא תוצאה של תשלום. עבור כל לחיצה על האתר המקודם באופן ממומן, גוגל תקבל מאיתנו כסף.

קידום אורגני

קידום אורגני בגוגל יכול להתקיים בהנחה ויש לכם את הידע והכלים המתאימים לכך, ויש עסקים שמעדיפים להשקיע את כספם ומרצם ברכישת הכלים והידע האלו – על מנת לחסוך בתשלום לגוגל. הקידום האורגני מתבצע על ידי עדכון שוטף של האתר שלכם, שמירה על הרלוונטיות שבו, והקפדה על העלאת תכנים שמתחברים לגוגל בתור תוכן עדכני ששווה לו לקדם.

ההבדל בין קידום אורגני לממומן – יתרונות וחסרונות

בקידום ממומן, עסק עשוי למצוא את עצמו משלם לגוגל עבור לחיצות לא רלוונטיות, כמו לחיצות של גולשים משועממים או של עסקים מתחרים. בקידום האורגני לעומת זאת, הקליקים לא יעלו לנו כסף.

עניין נוסף הוא ההשקעה. ברגע שנקדם באופן ממומן, האתר שלנו יכול להישאר במצב "סטטי", ולא נצטרך להשקיע בו הרבה ולהקפיד על העדכון שלו. בקידום אורגני, להבדיל, נצטרך לשמור על האתר שלנו עדכני ורלוונטי כל הזמן, כדי להזין את גוגל במידע שהוא צריך לקבל כדי לקדם אותנו. הדבר כרוך בזמן, אנרגיה והתעסקות רבים.

העניין הזה, אגב, עלול גם להוות חסרון עבור הקידום הממומן ויתרון גדול לקידום האורגני. אתר שנשאר במצב "סטטי" לאורך זמן, עלול לאבד מהרלוונטיות שלו, לעומת אתר שמושקע זמן רב בעדכונים שלו – והופך באופן טבעי להיות אתר איכותי יותר.

לסיכום, פרסום בגוגל עשוי להיות עניין מורכב, אך היום כבר אי אפשר להתחמק ממנו. אם אתם בעלי עסקים, אחד הדברים החשובים שאותם צריך לטפח הוא נושא הקידום, ושווה להשקיע זמן כדי ללמוד אותו לעומקו, וכמובן להבין מה עדיף לעסק שלכם – קידום אורגני או קידום ממומן.