בניית חנות תכשיטים וירטואלית: 3 טיפים לבנייה

עיצוב אתר

אם אתם חושבים לבנות חנות תכשיטים וירטואלית כדאי שתדעו שאתם צודקים. כבר בשנת 2013 שנחשבת לתחילת השימוש בחנויות וירטואליות – 80% מהישראלים ביצעו לפחות רכישה אינטרנטית אחת.

כבר באותה שנה הצהירו 60% מהישראלים שהם יהיו מוכנים לשלם יותר (עד 5% יותר) במידה והאתר יהיה בעברית. מאז כמובן זרמו הרבה מים ברשת האינטרנט, אבל דבר אחד ברור – חנות אינטרנטית כיום היא בגדר הכרח אמיתי.

חנות אינטרנטית היא חנות לכל דבר ועניין, כך שאין לוותר על מחקר מקדים שכולל אפיון מדוקדק, קביעת מטרות ויעדים, בחירת המוצרים שיימכרו, קביעת קהל היעד ובעיקר – חידוד המסרים השיווקיים. לפניכם 3 טיפים לבניית חנות תכשיטים וירטואלית.

אתר מכירות
אתר מכירות

עיצוב וממשק משתמש

ממשק משתמש הוא התצוגה הגרפית שמופיע בפני הגולש בחנות הווירטואלית. לכן, עיצוב של הממשק הזה חייב להיות מדויק ולהתאים לקהל היעד. לכן מומלץ להעביר תחום זה לידי המומחים שזהו מקצועם.

למשל, כאשר יש חנות תכשיטים שמציגה מוצרים רבים כמו טבעות אירוסין, שרשרת יהלום או צמיד טניס – יש לגרום לגולש להגיע למחוז חפצו (מוצר כלשהו) במהירות ותוך מקסימום 3-4 קליקים. המשמעות מבחינת הממשק הוא שהאתר צריך לכלול תפריט, תמונות, מפרט יעיל ובעיקר מנוע חיפוש פנימי מצוין.

אבל זה לא הכל כי לאחר שהגולש מגיע למוצר הרצוי – הממשק צריך לעזור לו לקבל את ההחלטה הרצויה מבחינתכם שהיא כמובן רכישת המוצר, כך שהוא יהפוך מגולש מזדמן ללקוח ואפילו ללקוח קבוע.

לכן, הממשק צריך לכלול לא רק אפשרות לקנייה מאובטחת של המוצר, שירות משלוח אמין ואפשרות להחזרה, אלא גם לכלול תיאור מקיף והצגה כיאות באמצעות תמונה – שניהם צריכים להתאים במדויק לקהל היעד מבחינת המסרים השיווקיים.

הטקסטים באתר

למרות שהמטרה של כל חנות אינטרנטית היא למכור, אסור לזלזל בעמודי הטקסט כי הם אלו שמקנים לחנות את אמינותה.

האבסורד הוא שהגולשים לא מהססים למסור את פרטי האשראי שלהם באינטרנט, אבל מוותרים כאשר מדובר בחנות אינטרנטית שבעליה אנונימי. לכן, יש להיות שקופים מול הלקוחות ועמודי הטקסטים באתר הם הדרך שלכם לעשות זאת בהצלחה, למשל:

  • עמודי אודות שמנוסים בקפידה (שוב באמצעות מסרים שיווקיים שמתאימים לקהל היעד)
  • עמוד מסודר ליצירת קשר באמצעים שונים (טלפון, מייל וכו')
  • שירות של צ'אט און-ליין עם נציג
  • ובעיקר – תקנון מסודר שמסביר לגולשים את תהליך המכירה באתר ומפוגג את דאגותיהם לגבי בטיחותו.

כמו כן, כדי לשכנע את הגולשים שהם הגיעו לאתר רציני יש לספק להם ערך מוסף, למשל מאמרים במסגרת בלוג קבוע, מדריכים מקצועיים, המלצות אמיתיות של לקוחות מרוצים ועוד.

מבצעים והנחות

בניגוד לחנות פיזית לחנות אינטרנטית אין חלון ראווה, כך כדי למשוך את הגולשים ולהפוך אותם ללקוחות יש לנקוט בפתרונות יצירתיים. למשל, לשלב באתר באנרים עם הנחות ומבצעים, לשלוח ניוזלטר עם קופונים לרכישה, להציע הטבות לחברי מועדון ועוד.