במה שונים הלידים מהפייסבוק מהלידים שמגיעים מגוגל?

מחשב נייד

פרסומות בגוגל ובפייסבוק שונות למדי בסוג הקהל שהן מושכות, בתוצאות שהן מספקות ובמטרה שהן משרתות. בעוד שפייסבוק מספקת חשיפה מצויינת למותג לרוב קשה יותר להגיע למכירה באמצעותן, לעומת זאת בגוגל קל יותר להגיע למכירה אך קשה יותר להגדיל את המודעות למותג. במה שונים הלידים מהפייסבוק מהלידים שמגיעים מגוגל? נענה בהמשך.

אתר חיפוש

אז מה אנחנו משיגים בפרסום בגוגל ואיך משיגים את זה?

הפרסום בגוגל מוכוון מילות מפתח, בעלי האתרים צריכים להבין מה מחפשים האנשים שעשויים להתעניין בעסק או באתר שלהם ולהאבק כדי להופיע ראשונים בתוצאות של גוגל. חשוב להדגיש, התוצאות הראשונות הן אורגניות לחלוטין, מנגנון הדירוג של גוגל קובע בעצמו אילו אתרים צריכים להופיע ובאיזה סדר עבור כל מחרוזת חיפוש.

לצד התוצאות האורגניות גוגל מציגה תוצאות מומנות שמופיעות ראשונות אך מודגשות כמודעות ממומנות. כדי לפרסם בגוגל צריך להאבק מול מפרסמים אחרים על מילות המפתח שמעניינות אתכם. גוגל קובעת מחיר התחלתי עבור כל מחרוזת חיפוש שמושפע מהפופלאריות של המחרוזת ומכמות המפרסמים שמתחריה עליה. לאחר קביעת המחיר ההתחלתי מתבצעת מכירה פומבית בין המפרסמים על המחרוזת כאשר מי שמציע את המחיר הגבוה ביותר לרוב זוכה להופיע ראשון.

לאחר שתזכו במכרז, מי שיחפש את המחרוזת שלכם יראה את האתר שלכם בין התוצאות הראשונות. תוכלו לקבל כניסות אפקטיבית ורווחיות מכיוון לקוחות שמתעניינים במה שאתם מציעים.

ומה פייסבוק מציעה?

פרסום בפייסבוק בניגוד לפרסום בגוגל הוא פרסום פסיבי יחסית. בגוגל הגולשים מחפשים אתכם באופן אקטיבי בעוד שבפייסבוק תצטרכו לטרגט את הקהל שלכם באופן פסיבי. תצטרכו להבין מי האנשים שיכולים להתעניין במה שיש לכם להציע ולשווק את הפרסומת שלכם בהתאם.

בניגוד לגוגל, רוב האנשים שילחצו על המודעה שלכם לא יגיעו לאתר ויבצעו רכישה, סביר יותר שיסתפקו בצפייה במודעה. לכן הפרסום בפייסבוק נחשב לכזה שמגביר את המודעות למותג המפורסם, ואכן מחקרים העידו כי קמפיין פרסומי בגוגל מגדיל את כמות החיפושים של המותג במנוע החיפוש של גוגל.

בנוסף באמצעות פייסבוק קל יותר ליצור קמפיין אמיתי, עם תמונות וסרטונים שמושך קהלים מגוונים וגורם להם ללחוץ על המודעה מה שמגדיל בצורה משמעותית את החשיפה של הציבור למותג שלכם ומשפר את הסיכוי שהם יזכרו אתכם כאשר הם יחפשו מוצר או שירות שאתם מציעים.

לאור האמור לעיל לרוב נוצרת סימביוזה בין הפרסום בגוגל לפרסום בפייסבוק. אנשים נחשפים למותג שלכם בפייסבוק ומתחילים לחפש אותו בגוגל הפרסום בגוגל סוגר את המעגל, אחרי שהם ימצאו את האתר שלכם בקלות ובמהירות ויבצעו רכישה.

הפרסום בגוגל מספק למפרסם מידע לגבי פלח האוכלוסייה שמגיע אליו, תוצאות כמו מגדר, חתך גיל, הכנסה ועוד יכול לסייע רבות בטרגוט נכון של המודעה בפייסבוק. לכן מומלץ לשלב בין הפרסומים השונים וכך להגיע למעגל פרסום נכון ויעיל לעסק שלכם.