איך לקצר URL

מנוע חיפוש הגדול ביותר

שירות קיצור לינקים מאפשר למשתמש לקחת URL ארוך ומסורבל ולהפכו לקישור קצר ואלגנטי. כמו כן, השירותים האמורים מאפשרים למי שקיצר את הלינק לקבל מידע חשוב ורלוונטי הנוגע לגולשים ולמשתמשים באתר. ישנם מספר אתרים ברשת המספקים שירות קיצור לינקים.

אתר אינטרנט פתוח

איך לקצר URL

קיצור לינק הוא פעולה המבוצעת על ידי משתמשים רבים ברשת, לרוב נוטים להשתמש באתרים בין לאומיים אולם ישנו אתר ישראלי אשר מאפשר לבצע את הפעולה הזאת בעברית ובקלות, נדגים את השימוש בו, כפי שמציעים באתר https://did.li/, לאחר הכניסה לדף הראשי נחשף למסך שיציע לנו אפשרות להדביק לינק, מתחתיו ישנה אפשרות להזין את שם הקישור בו נרצה להשתמש.  לאחר מכן יש להקיש על "קצרו".

מיד בהמשך ללחיצה על מקש הקיצור יופיע חלון ובו כתובת האתר המקושר וכן כותרת העמוד של הדף אליו אתם מפנים את הלוחצים על הלינק. ישנה אפשרות נדירה יחסית כי הלינק אותו ביקשתם ליצור כבר נוצר בעבר על ידי משתמש אחר, במקרה זה תקבלו הודעת שגיאה ותתבקשו להכניס שם אחר.

שימו לב כי האופציה לבצע קיצור מותאם אישית של הקישור המקוצר אינה קיימת ברוב האתרים ברשת, מחקרים הראו כי לינקים בעלי משמעות משפרים את הסיכוי ללחיצה עליהם ב-34 אחוזים. כמו כן, קל יותר לעקוב אחרי הלינקים הללו שכן אתם יודעים מה השם שנתתם לכל לינק.

לאחר יצירת הקישור ניתן למחוק אותו ולעדכן אותו.

הרשמה לשירות לטובת קבלת נתונים על המשתמשים

ניתן להירשם לשירות באמצעות חשבון גוגל ולאחר מכן לקבל מידע על מי שהקיש על הלינק, ההרשמה מאובטחת על ידי גוגל ומאפשרת למשתמשים באתר לבצע את הפעולות הבאות:

מעקב אחרי כלל הלינקים אותם יצרתם – באתר ישנה רשימה הכוללת את כל הלינקים שיצרתם באמצעות המשתמש שלכם באתר.

קבלת נתוני שימוש בלינק – האתר יאפשר לכם לראות כמה משתמשים וגולשים לחצו על הלינק עד כה.

מדינות הגולשים – האתר יספק מידע לגבי המדינה ממנה הגיעו הגולשים שלחצו על הלינק.

סוג המכשיר ממנו בוצעה הגלישה – האתר יספק מידע לגבי סוג המכשיר ממנו בוצעה הגלישה לאתר. כלומר, האם מדובר בטלפון נייד, מחשב ועוד.

יתרונות השימוש בלינק מקוצר

לינק מקוצר מאפשר למי שיוצר אותו לשתף לינקים באופן אלגנטי ומושך יותר. כאשר משתמשים רבים העידו כי לינקים ארוכים מעלים אצלם חשדות הנוגעות לאמינות האתר אליו הוא מפנה.

לינק מקוצר מספק למי שיצר את הלינק מידע רב הנוגע למי שלחץ על הקישור. לכן, כמעט כל הגורמים אשר עוסקים באינטרנט באופן מסחרי משתמשים בלינקים מקוצרים.

ישנם אתרים רבים המאפשרים לקצר לינקים, ברובם אופן התפעול פשוט יחסית והמידע אותו הם מספקים דומה. על כן, חשוב לבחון כמה אתרים ולבחור את האתר שנראה לכם היעיל והפשוט ביותר לשימוש.