איך לפתוח סתימות בשירותים?

פתיחת סתימות באסלה

סתימה בשירותים יכולה להיות מטרד אמיתי, והיא בד"כ תתפוס אותנו ברגע הכי לא מתאים. סתימות יכולות להתרחש עקב מגוון סיבות, חלקן קשורות לבלאי של מערכת הביוב והצנרת, וחלקן קשורות לשימוש לא נכון והשלכת פריטים בעייתיים לאסלה. בין אם אתם מעוניינים לנסות לפתוח את הסתימה בעצמכם, ובין אם אתם מחליטים להזמין אינסטלטור מקצועי – חשוב להכיר את השיטות העיקריות לטיפול בסתימות בשירותים. איך לפתוח סתימות בשירותים? מידע חיוני במאמר הבא!

 

סיבות הגורמות לסתימה בשירותים

כאמור, ישנן מגוון סיבות שיכולות ליצור סתימה בשירותים, והאמת היא שרובן קשורות לשימוש בלתי הולם בשירותים שלנו.
בעוד אנחנו לעתים מקפידים על שימוש נכון, ייתכן מאוד שהמבקרים או בני המשפחה האחרים אינם מקפידים על כך.
בין הגורמים העיקריים לסתימות בשירותים נוכל למצוא השלכת פריטים כגון: טמפונים, תחבושות הגייניות, טיטולים, מגבונים ועוד.
סיבות נוספות יכולות להיות בעיות שונות בצנרת, כמו למשל הצטברות של אבנית או שומנים במערכת הביוב עד לרמה של סתימה.

 

איך לפתוח סתימות בשירותים?

יש מגוון שיטות לטיפול בסתימות בשירותים ובכיור, וכל אחת מהן היא בעלת עוצמה שונה ומתאימה לדרגות שונות של סתימה. לפני שאתם מתחילים לטפל בסתימה – חשוב לסגור את ברז המים המוביל מים אל הניאגרה כדי למנוע הצפות. ריכזנו עבורכם מספר שיטות שיכולות להועיל במקרה הצורך:

שימוש בפומפה: הפומפה היא כלי נפוץ ומסורתי לטיפול בסתימות במקומות שונים, והיא נחשבת לכלי הנפוץ ביותר לפתיחת סתימות בשירותים.

כדי להשתמש בפומפה ביעילות, ודאו שיש לכם אטימה טובה על ידי הנחת קצה הפומפה הרחב מעל חור הניקוז בתחתית האסלה. באמצעות מוט ההחזקה של הפומפה הפעילו לחץ מטה כדי ליצור ואקום, וחזרו על הפעולה מספר פעמים עד ליצירת ואקום חזק שיוכל לשחרר את הסתימה במקרים מסוימים.

חומרים כימיים: כיום ניתן למצוא בחנויות המוכרות ציוד אינסטלציה גם חומרים כימיים המיועדים לפתיחת סתימות, ויכולים לעזור במקרים מסוימים.

לרוב מדובר בחומצות חזקות או חומרים המסוגלים לפרק חומרים שונים, והאמת היא שמומלץ להחזיק חומרים כאלו בבית לפעילות מונעת. לאחר שמתרחשת סתימה, היעילות של חומרים אלו היא נמוכה יותר, ולכן מומלץ להשתמש בהם באופן שוטף בעיקר כדי למנוע מראש את התרחשותה.

קפיץ ידני: שימוש בקיפיץ או ספירלה הוא טיפול מכני יעיל המתבצע לרוב ע"י אינסטלטור מוסמך.
לרוב האסלות יש חיבור צנרת עם פתח המאפשר החדרה של הקפיץ פנימה, והגמישות שלו מאפשרת לו להגיע אל מקור הסתימה ולשחרר אותה.

 

לסיכום

למרות שסתימה היא משהו שאנו רוצים לפתור כאן ועכשיו וזה מפתה לטפל בה בעצמנו, הזמנת אינסטלטור היא מומלצת במקרה הזה, כדי למנוע נזקים נוספים או הישנות של הסתימה.האינטרנט מלא בסרטוני הדרכה לפתיחת סתימות, אך שום דבר לא מחליף עבודה מקצועית של אינסטלטור.