מה זו אוטומציה ואיך היא משפרת את מסע הלקוח?

מסע לקוח

בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר על מסע הלקוח, מאחר וחברות וארגונים רבים מתחילים להבין את החשיבות של העניין. חשוב לזכור כי מסע הלקוח כולל את כל ההתקשרויות וכל מערכת היחסים של הלקוח עם העסק, לכן חשוב לוודא כי מדובר על אינטראקציה חיובית.

עסק שיצליח להבטיח מסע לקוח חיובי, יוכל ללא ספק לשמור על מוניטין איכותי, לחזק את המותג שלו וכמובן לשדרג את אחוזי המכירות. מסע הלקוח כולל את כל המגע של הלקוח עם העסק, החל מתהליך המכירה עצמו ועד לאספקת המוצר או השירות ללקוח. במאמר זה נתמקד באוטומציה וביכולת שלה לשפר את מסע הלקוח שלכם.

 

מה חשוב לדעת לגבי אוטומציה בהקשר של מסע לקוח?

אוטומציות מסע לקוח יכולות לתרום המון לכל סוגי העסקים. חשוב להבין כי לכל תהליך יש את מסע הלקוח שלו, בין אם מדובר על שיווק של מוצר מסוים, או לחילופין, השארת פרטים אישיים לפנייה חוזרת. לכן אין זה מפתיע כי כל מסע לקוח זקוק לאפיון מתאים ולשילוב של תהליכי אוטומציה רלוונטיים. בכל מקרה, כל מסע לקוח חייב לקחת בחשבון מספר גורמים חיוניים, כולל שלב טרום המכירה שנועד להדהים ולרגש את הלקוח, שלב המכירה המקצועי ושלב השירות והתפעול.

האוטומציה יכולה להשתלב באופן טבעי בכל אחד מהשלבים האלו, במטרה להבטיח לכם שירות מהיר ויעיל יותר, תוך כדי חיסכון חיוני בזמן ואנרגיה. למשל, בתהליך הטרום מכירה כל רגע חשוב וחיוני עבור בית העסק, מאחר ורוב הלקוחות נוטים להשאיר פרטים אצל מספר עסקים שונים.

מי שיתעכב בחזרה ללקוח, ככל הנראה יגלה כי הליד כבר לא רלוונטי. אך אם הלקוח יקבל הודעת ווטסאפ תוך שניות בודדות בלבד מרגע השארת הפרטים, הדבר יתרום המון לסיכויים שלכם לגייס לקוח חדש במינימום מאמץ.

אוטומציה

אוטומציה – קווים לדמותה

ישנם סוגים רבים ושונים של אוטומציה, מאחר והמטרה היא להפוך תהליכים שונים לאוטומטיים ומהירים יותר. הודעת ווטסאפ המתקבלת באופן אוטומטי על ידי הלקוח, יכולה לשפר משמעותית את הסיכויים של העסק שלכם להפוך כל ליד ללקוח מרוצה. הודעת הווטסאפ יכולה להוות חימום לקראת שיחת המכירה, היא יכולה לכלול מספר פרטים חשובים אודות המוצר או השירות שלכם, או לחילופין, היא יכולה לכלול שאלון היכרות עבור הלקוח.

יש להתאים את ההודעה בהתאם לצרכים ולמטרות של העסק שלכם, אך אין ספק כי מדובר על אוטומציה שיכולה לתרום המון לעסק. ניתן למשל, להשתמש באוטומציה על מנת להפנות לסרטון שיווקי או לאתר אינפורמטיבי, או לחילופין, לקבוע פגישה עם הלקוח.

 

לסיכום

אוטומציה יכולה לשפר את מסע הלקוח, מאחר והיא מאפשרת לו להכיר את העסק שלכם בצורה טובה ויעילה יותר. כל לקוח ישמח לקבל הודעת ווטסאפ שתספק לו את הפרטים הרלוונטיים עבורו, או לחילופין, סדרה של מיילים אינפורמטיביים.

מסע לקוח