פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, אשר רכשה את אפליקציית המסרונים הפופולרית בעולם וואטסאפ ואת הרשת החברתית מבוססת התמונות אינסטגרם למעשה חולשת על שוק עצום וכיום היא התאגיד הטכנולוגי הרביעי בגודלו בעולם (אחרי אפל, אמאזון וגוגל).
כתוצאה מכך, לתשעה מתוך עשרה אנשים באוכלוסייה היהודית חילונית ומסורתית בישראל יש חשבון פייסבוק פעיל. על כן, פרסום העסק שלכם בפייסבוק והגברת החשיפה דרך הפייסבוק לעסק שלכם תעשה פלאים להגברת המכירות והגברת המודעות הכללית כלפי העסק שלכם.
צעדים חשובים עבור שיווק בפייסבוק–
בטרם אתם מתחילים לפרסם את העסק שלכם ולבצע שיווק בפייסבוק, חשוב שלעסק שלכם יהיה עמוד מתוחזק היטב בפייסבוק כאשר הכוונה בכך היא תמונת קאבר איכותית, שכל הפרטים של העסק שלכם יהיו מוצגים באופן ברור בראשית העמוד שלכם ( כמו כתובת, מה המוצרים שאתם מוכרים דרכים ליצירת קשר כמו מספר טלפון או כתובת אימייל ועוד).
טיפ נוסף: נסו להעלות כמה שיותר תמונות ומאמרים בנוגע לעסק שלכם שמראים גם על ההישגים שלכם וגם על הידע שלכם. לדוגמא, חברה אשר מוכרת תכשיטים דרך הרשת תרצה להציג תמונות של התכשיטים ותכתוב מאמרים שמראים על מקצועיות ושנותנים ערך מוסף לצרכנים שלה.
לכן, אותה חברת תכשיטים תעלה תמונות של שרשראות מעוצבות שהן סיימו להעלות למכירה ובאופן דומה תפרסם מדריך ל-"איך לדעת מה המידה של הטבעת שלך" ושל "איך לזהות אם תכשיט עשוי מזהב אמיתי?".
-
הגדרת מטרה ופלח שוק ספציפיים –
קידום ממומן בפייסבוק מתמקד בנתח השוק אליו אתם מעוניינים לפנות ומקפיץ מודעות לפי רמת העניין שהאלגוריתמים המתוחכמים של פייסבוק חושבים שיש למודעה שלכם ערך עבור אותו חשבון פייסבוק. על כן, חשוב למקד את פייסבוק מבעוד מועד וכן את עצמכם ביצירת הקמפיין – מיהו קהל היעד שלכם? למי אתם מעוניינים לפרסם? לזקנים או לצעירים? לאנשים שעובדים בתעשיית הרכב או לנשים בהיריון? ישנם המון מוצרים שונים והמון קהלי יעד שונים ופייסבוק מתמחה בהצגת מודעות רלוונטיות ללקוחותיה – אך עליכם להחליט למי המוצר שלכם רלוונטי.
נמשיך עם הדוגמא של חברת התכשיטים. חברת התכשיטים תהיה מעוניינת לעשות קמפיין ולקדם את התכשיטים שלה. כך, היא תוכל לעשות קמפיין שפונה דווקא לגברים צעירים שרק התחילו קשר ולהציע להם מודעות לרכוש שרשראות כמתנה לבנות זוגם לרגל חג האהבה.
מצד שני, חברה זו תוכל לנקוט בקו שונה לגמרי ולהציע את התכשיטים דווקא ישירות לנשים עצמן אשר מעוניינות לרכוש זאת בעצמן. חשוב להבחין שההחלטה מה עדיף ואיזו מודעה לפרסם היא לא דבר של מה בכך ומצריך הכנה והבנה עמוקה של קהל היעד שלכם.
אם תבצעו מחשבה ותתכננו את הקמפיין שלכם כך הקידום הממומן דרך פייסבוק יעשה לכם ולעסק שלכם פלאים, כאשר הלקוחות האמיתיים שלכם יראו את המודעה שלכם והחשיפה שלכם תוגבר.