בדיקת ביטוחים אונליין – המדריך המלא

שטרות של דולרים

בדיקת ביטוחים היא דבר שכל אזרח חייב לעשות באופן תקופתי, כדי לוודא שהביטוחים עליהם הוא משלם אינם חופפים, וכדי לוודא שהוא מוגן על פי רצונו.

בעבר, היה צורך בעבודה אל מול סוכן ביטוח כדי לקבל תמונת מצב אמינה על החברות בביטוחים השונים, אך היום הממשלה הנגישה לציבור אמצעים לביצוע הבדיקה אונליין.

במאמר זה נפרט דגשים לבדיקת ביטוחים אונליין בקלות ונוחות.

 

מדוע כדאי להשקיע את הזמן בבדיקת ביטוחים?

לבדיקה בהר הביטוח יתרונות רבים לצרכנים ולציבור הישראלי. בדיקת ביטוחים בעבר, כללה מעבר על כלל המסמכים הרלוונטיים הנוגעים לחברות הביטוח, מסמכים אשר רבים לא פתחו אפילו לאחר שנשלחו אליהם. לאחר מכן, היה צורך בתיאום למול חברות הביטוח עצמן, כדי להבין מהו ההסכם והחוזה עליו חתום האדם המבצע את הבדיקה. לרוב, בדיקת ביטוחים יעילה חייבה שימוש בסוכן ביטוח מקצועי, כדי שיוכל לעשות סדר בפרטים הקטנים ולהעביר את המידע באופן ברור ללקוחו. היום, הר הביטוח שינה את המצב לחלוטין. אתר הר הביטוח הוא אתר ממשלתי, אשר מאפשר לכל אחד לקבל דוח מפורט על מצבו בקרנות הביטוח השונות. כל פוליסה אשר רשומה על שמכם תופיע באתר הר הביטוח, כאשר השימוש הראשון באתר הוא חינם אין כסף

 

כיצד להשתמש באתר הר הביטוח?

השימוש באתר הר הביטוח הוא פשוט מאוד. כל אדם עם גישה לאינטרנט יוכל להיכנס לאתר, ותוך דקות ספורות לקבל פירוט מלא הנוגע לביטוחים והקרנות בהם הוא חבר. האתר מכיל אך ורק ביטוחים אשר נעשו בחברות הפעילות בישראל, כאשר אם יש לכם תוכנית ביטוח מקבילה מחוץ לגבולות המדינה, לא תקבלו עלייה מידע. השימוש באתר הוא נוח מאוד, ולא דורש הבנה מעמיקה במחשבים. עליכם להקליד את שמכם, ולבצע חיפוש. כדי להשלים את החיפוש ולהפוך אותו למקיף יותר, רצוי להכניס גם את מספר תעודת הזהות, כדי שהאתר יוכל לחפש ביטוחים הרשומים על שמכם גם אם שמכם רשום בהם בשגיאת כתיב או על שם המשפחה שלפני הנישואין. השימוש באתר הוא קל, אך האתגר האמיתי הוא אחרי קבלת כל המידע, לעשות סדר ולקבל החלטה בנוגע לשינויים רצויים בפוליסת הביטוח.

 

האם כדאי לשלב בתהליך פנייה ישירה לחברות הביטוח?

רבים שואלים את עצמם, האם לצד השימוש באתר רצוי לשלב גם פנייה ישירה, בסגנון הישן, אל חברות הביטוח. פניה ישירה אל חברות הביטוח ככל הנראה לא תעניק לכם מידע נוסף, אך היא אולי תסייע לכם להבין לעומק את הביטוחים עליהם אתם משלמים. נוסף על כך, חברת הביטוח עשויה להציע מבצעים משתלמים במיוחד לאנשים אשר מבצעים בדיקת ביטוחים, מתוך הבנה שלאחר סיום ביצוע הבדיקה, הלקוח עשוי להזדקק לפוליסות חדשות. התקשורת עם חברת הביטוח חייבת להיות עניינית, כדי שתוכלו לקבל את התמונה המלאה במינימום זמן.

 

נתונים